Home » Dag 4

Archief

Dag 4

Verslag

Laat de zon in je hart… Het was een perfect nummer om onze kids uit hun bed te lichten deze ochtend. De polonaise werd ingezet. Zo vlot kregen we de kinderen nog nooit uit hun bedje. Na enkele minuutjes liepen we met z’n allen door de gang te dansen.

Na deze ochtendgymnastiek werden we aan het ontbijtbuffet verwend met wentelteefjes. Ook de cornflakes kon niet tijdig worden aangevuld. Onze maagjes werden goed gevuld en dat was maar goed ook. Even later stapten we met z’n allen de bus op richting ‘Col du Télégraphe’.

Eens daar aangekomen maakten we een prachtige wandeling onder een stralend zonnetje. Meester Elias deelde zijn passie over de Tweede Wereldoorlog met ons en de kinderen hingen aan zijn lippen. Er werd in deze streek ook gevochten en we zagen onderweg een overgebleven bunker: ‘Blockhaus’. Na deze mooie wandeling bracht de buschauffeur ons langs de mooie haarspeldbochten terug naar het hotel.

Om op krachten te komen voor de derde skiles, aten we deze middag hotdogs met lekkere verse groentjes. Een lekker banaantje als dessert kon er nog net bij.

Op het afgesproken tijdstip stonden de kinderen paraat aan de liften. Enkele minuten later zagen we ze allemaal de stoeljeslift ‘Les Jeux’ nemen. Ook onze beginners deden dit vlot. U leest het goed: met z’n allen trokken ze vandaag richting 2200 meter! Jammer genoeg was het zonnetje na middag verdwenen. Bovenaan sneeuwde het waardoor het zicht jammer genoeg beperkt was. Met vallen opstaan kwamen de kinderen naar beneden. Eens van de lift was er van onze gevorderden geen spoor meer te bekennen. Zij gingen tot het hoogste punt vandaag en skieden vlot de hellingen af. Het leek wel alsof zij helemaal geen last hadden van de dichte mist en de sneeuwval.

Als avondeten kregen we gepaneerde vis, op een bedje van puree, voorgeschoteld. Voor een lekkere pudding hield iedereen nog een plaatsje vrij.

Deze avond was het tijd voor een zangstonde en een dankviering. Even stil staan bij al het moois wat we hier zien, de leuke dingen die we doen...

Op het thuisfront tellen jullie hoogstwaarschijnlijk af om uw oogappel terug te zien, maar wij moeten eerlijk zijn… We vinden het jammer dat we al over de helft van onze tijd in Valmeinier zijn! De tijd vliegt voorbij!

Wat we morgen beleven kan u morgenavond hier, op uw inmiddels méér dan vertrouwde website, lezen!

Teksten van de kinderen

De vierde dag door de ogen van de jongens van Zarlardinge

Hallo allemaal!

Het begon allemaal ’s morgens. De meisjes, de juffen en de meesters maakten iedereen wakker met de polonaise. Dan aten we een super lekker ontbijt met wentelteefjes. Daarna vertrokken we met een bus naar een fort. We maakten er een leuke en mooie wandeling en kregen uitleg van meester Elias over de Tweede Wereldoorlog. Dan kwamen we terug naar ons hotel om ons middageten te eten.

Daarna maakten we ons klaar om te gaan skiën. Voor de beginners was het nog steeds met vallen en opstaan terwijl de gevorderden met volle snelheid naar beneden raasden.

Eens terug in het hotel mocht iedereen douchen. Daarna kregen we een lekker avondeten: vis met puree.

Vanavond was er een soort van kleine misviering waar er tekstjes over vriendschap werden voorgelezen.

We gingen slapen met een TOP-dag achter de rug!

Groetjes uit kamer 112.

Thor, Dylan, Daiko en Lars.

Hallo iedereen.

Deze ochtend bij het ontbijt hebben we wentelteefjes gegeten.

Daarna hebben we een wandeling gemaakt. Er werd ons verteld over de Tweede Wereldoorlog. Wij hebben een bunker gezien en hebben geprobeerd om er naartoe te gaan. Het laatste stuk was te steil, dus zijn we terug gewandeld.

Deze middag aten we hotdogs.

Daarna mochten we gaan skiën. De beginners mochten al van een grotere piste glijden. Af en toe vielen we nog eens. Toen we met de stoeltjeslift boven kwamen, sneeuwde het. Tijdens de afdaling was het niet meer aan het sneeuwen, maar regende het.

Toen we terugkwamen in het hotel, kregen we een zacht koekje van Lu.

We mochten daarna even rusten en hebben we ons gewassen.

We kregen als avondeten vis met puree en een vegetarische wrap en een quornburger.

Vanavond hebben we liedjes gezongen en er was ook een dankviering.

Andres wil nog zeggen dat hij mama, papa, broer Ilias de kippen en cavia’s een beetje mist maar het is hier wel heel leuk! Hij kan al beter skiën dan zijn broer en hij kan al van hogere pistes glijden. Haha.

Ruben is ervan overtuigd dat hij al beter kan skiën dan Thomas!

Groetjes uit kamer 111.

Arnauld, Andres en Ruben.